WARSZTATY MEDIALNE W NIEMCZECH - LATO 2012

2012-08-24

MEDIENCAMP IN DEUTSCHLAND - SOMMER 2012

W pięknej miejscowości położonej nad samym jeziorem w landzie Schleswig-Holstein, niedaleko Lubeki, zebrała się grupa młodzieży z pięciu różnych państw nadbałtyckich: Polski, Niemiec, Finlandii, Łotwy i Rosji pragnąca odkryć od kuchni niezgłębione do tej pory tajniki mediów.

Głównym założeniem dziesięciodniowych warsztatów medialnych było stworzenie przez młodych własnej jednogodzinnej audycji na żywo oraz dwugodzinnej audycji radiowej w otwartym kanale telewizyjnym w Kilonii Offener Kanal Kiel, a także autorskiej strony internetowej podsumowującej cały wyjazd. Jednak my mieliśmy dodatkowe, równie ważne cele do zrealizowania:

Deutsch verbessern; neue Leute kennen lernen; Medien lernen; Spaß haben; reisen und viel essen!
Skorzystaliśmy również z okazji, aby zaprezentować swój kraj i tożsamość narodową.
Cele zostały w pełni osiągnięte!!!

Utworzono 3 grupy:

Videogruppe: cel - audycja telewizyjna na żywo w Kiel TV
Audiogruppe: cel - audycja radiowa na żywo w Kiel FM
Multimediagruppe: cel - utworzenie strony internetowej

Każdy uczestnik mógł na początku spróbować swoich sił w każdej z grup, aby następnego dnia wybrać tę odpowiednią dla siebie.

warsztaty medialne 2012f   warsztaty medialne 2012a


Mit Stolz geben wir zu, dass einige von uns eigene Fernsehwerbungen erstellt haben und eine Umfrage, die Medienkonsum betrifft, durchgeführt haben.

Andere Telnehmer beschäftigten sich inzwischen mit Design und Programmierung der Webseite. Alle Themen unserer Arbeit wurden zusammengebracht und in Live-Sendung dargestellt. Sie stehen zur Verfügung auf der Webseite, die von Multimediagruppe erstellt wurde.

a  a


Pomiędzy momentami wzmożonej pracy udało się znaleźć krótkie chwile aktywnego wypoczynku:

- Kanufahren, czyli krótki spływ kajakowy po jeziorze;

- zdobycie oddalonego o 7 km miasteczka Bad Segeberg połączone z załapaniem się na dobrą kawę (trójka z nas dotarła tam pieszo!);

- wycieczki do miast:

* Kilonia ( zapoznanie się ze studiem w Offener Kanal Kiel; Freizeit i zwiedzanie miasta oraz drukarni gazety „Kieler Nachrichten”)

* Rostock ( wizyta w otwartym kanale telewizyjnym RokTV, poznanie techniki „Green screen” )

* Hamburg ( Besuch im Nord-Deutschen Rundfunk, „Blue screen”; Freizeit)

-grillowanie, sauna;

-wieczorne prezentacje przygotowane przez uczestników z możliwością poznania kultury i tradycji danych krajów (prezentacja o Polsce zakończona quizem i nagrodami dla wszystkich; degustacja tradycyjnej potrawy rodem z Suwałk „sękacza”);

-taniec fiński zaprezentowany przez dwie uczestniczki z Finlandii; porwał każdego!

-koncerty Pawła na pianinie;

-kąpiel w jeziorze (dla najodważniejszych) i spacery po okolicy.

a  a

Der letzte Tag unseres Mediencamps war entscheidend, emotional und eindrucksvoll. An diesem Tag haben wir unsere Life-Sendungen im Fernsehprogramm und im Radiostudio des Offenen Kanal Kiel durchgeführt. Mit den vorigen Vorbereitungen hat alles gut geklappt.

W dniu wyjazdu, tuż przed podróżą powrotną do Polski, spędziliśmy czas w Lubece. Wróciliśmy zadowoleni i polecamy wszystkim wzięcie udziału w takich warsztatach.


a  a